Wat wij doen

KBO Schijndel Hoevenbraak behartigt de belangen van senioren op individueel en collectief niveau om een aangename oude dag te bevorderen en ontplooit
sociaal-culturele activiteiten met het streven naar een volwaardige participatie van 35000 senioren in de gemeente Meierijstad.

Wij verlenen daarom uiteenlopende diensten en vertegenwoordigen de belangen van ouderen bij overheden en andere instanties. Wij werken samen met organisaties en instellingen die een soortgelijk of aanverwant doel nastreven.

Onze ouderenadviseurs, VOA’s genaamd, zijn geschoolde adviseurs van de KBO die senioren bijstaan met vrijblijvend advies op de terreinen van inkomen, zorg, wonen, mobiliteit en participatie. Voor meer informatie kunt u contact opnemen met mevrouw Anny Wouters op telefoonnummer 073-5474356 of via e-mail: annywouters@kpnmail.nl

Ook bieden wij een formulierenservice aan. De formulierenservice helpt u bij het op orde brengen van de administratie. Neem voor meer informatie contact op met de heer Jan van de Broek op telefoonnummer: 06-27588575 of via e-mailadres jabro48@gmail.com.

Daarnaast kunt u ook hulp krijgen bij uw belastingaangifte. De heer Ton Verhoof helpt u graag met het invullen van de belasting. U kunt contact opnemen met de heer Verhoof op  telefoonnummer 073- 5479699.

Elke oudere kan hulp krijgen van een cliëntondersteuner, die opgeleid is door KBO-Brabant.
De cliëntondersteuner kan u ondersteunen bij een keukentafelgesprek voor een aanvraag van een Wmo-voorziening of een herindicatie voor onder andere  huishoudelijke hulp. Cliëntondersteuner voor KBO Hoevenbraak is de heer Jan van de Broek. U kunt contact opnemen met de heer Van de Broek via telefoonnummer 06-27588575 of via e-mailadres jabro48@gmail.com.

Ziekengroep: Coördinator is Elly Fassbender. De dames van de ziekengroep gaan enkele keren per jaar langse bij zieke en eenzame leden. Met kerstmis brengen zij deze leden een attentie. Bent U eenzaam, langdurig ziek, of kent u zo iemand in uw omgeving? Stelt u een bezoekje van iemand van de ziekengroep op prijs neem dan contact op met Elly voor een afspraak. Email: ben.elly@home.nl. Tel.nr: 06-20677990

In het kort

Ouderenadviseurs (VOA’s)